Wednesday, March 16, 2011

sedihnya hati nie....

Assalamualaikum...

sedih gila........:((((((


mood semalam,hari nie amat-amat lah sedih....
sedih bukannya berpisah atau bergaduh dengan pakwe...
tetapi sedih kerana seorang abang....
dia sanggup kata macam-macam kat aku...
sampai terasa sangat hati ini.....
padahal kes malam kemarin dulu x lah sebesar mana pun...
tapi tergamak abangku kata macam2 kat aku...
yang paling aku x tahan ayat dia g mampos...
kenapa nak sangat kot aku mati....
mungkin juga dia nak tengok aku mati....
mungkin dia akan bahagia...
kalau aku mati kan........
mungkin yang 2 sebenarnya yang dia suka kan kan.....


tapi aku x faham kenapalah dia berdendam sangat dengan aku???
padahal malam kelmarin 2 aku just cakap jangan mesej aku dah...
itu aja....
aku just cakap tapi hati aku menindakkan nya....
macamlah dia  x kenal aku...
padahal akulah paling rapat dengannya...
aku just cakap macam 2 tandanya merajuk...
tapi dia pla jadi len....
hantar mesej kat facebook macam2 sampai begitu dalam hati ku nie terasa...
kenapalah dia begitu memarahi ku????
tapi dia cakap macam-macam....
x pa aku sabarkan diri...
aku x layan kerenah dia...aku terus sign out fb...

x sanggup nak dengar segala kemarahannya...
sign out adalah cara yang tepat...

tapi x apalah malam tu aku pujuk hati mengatakan esok ok la kan kan????
tapi aku sangkakan panas hingga ke petang rupa2nya hujan tengah petang...
hehehe x tau btul ka dak...men bantal aja....
pagi 2 macam besa la mai kerja kan kan..
apa agi mulalah operasi...
operasi nya jeng jeng...
apa agi face book la pepagi2 nie....
kerja tunda sat yang penting face book la....
nak tengok segala perkembangan kwan2..
macam besa sign in la tapi hati nie bagaikan dihempap batu yang besar...
cececece bermadah-madah pula....
bukannya apa ya la terkejut la dapat post macam 2....
post 2 mengatakan yang dia tidak akan memaafkan aku walaupun dah mati...
ada agi yang dikatakan nya..tapi hanya itu ja yang paling x dapat dilupakan...
ya allah betapa sedihnya aku....

beginilah aku....sedih hanya dalaman sahaja diluaran x nampak...
:(

Mengapa dia begitu berdendam sekali dengan aku???
x kan kerana kata2 ku itu???
apa yang menyebabkan dia x maafkan aku...
sampai hatinya....
setahu aku,aku just cakap itu aja kt dia malam kelmarin..
x da kata2 yang berunsurkan kasar ataupun maki hamun...
itu semua tidak...aku x ucapkannya...
sepatutnya aku perlu rasa marah sebab dia kata aku macam2...
tapi len pla yang terjadi....
x pa la aku pujukkan diri mengatakan dia tengah panas..
2 sebab dia macam 2....tapi kenapa perlu wat status macam 2 sekali????
kita bincanglah bek2 nie dak g post mcam 2 sekali.....
entah daripada sedih jadi bertambah marah....
tapi x pa la aku x hiraukan dia....aku wat kerja aku..
macam besalah trace picture ja la krja aku...
sambil-sambil 2 kan gatal sangat tangan nie nak buka profile abgku...
tengok2 dia remove aku sebagai kawan...
ya allah hatiku tersa sedih sekali...begini sekali dia wat kat aku...
x apa lah aku wat2 happy tp dalam hati sedih x terkata....

beginilah lagaknya aku malam nya..
tapi tutup dengan batal...

malam tu aku bukalah facebook...
saja lah nak tengok kawan2  online ke dak kan..
tapi tergerak hati nie nak add abangku balik...
ya la kalau bergaduh x semestinya putus hubngan adik beradik...
aku pun add la dia balik...dia approve happy la aku..
macam nak melompat ja...
 tapi sekejap ja happy nya..
dia hantar mesej x kan maafkan aku sampai ke mati...
dari happy terus teriak la

begitu tersentap nya hati ku ini...
x kan begitu sekali dia hukum aku macam nie...
aku bukannya wat salah besar sangat...
just kata x payah mesej pa ja...kenapa begitu sekali dia berdendam gan aku????
x pa la mungkin dengan cara itu dia lebih gembira....
xhari nie aku amik keputusan untuk remove dia semula sebagai friend...
mungkin lepas nie dia lebih bahagia tanpa tau apa2 pasal aku...
aku dah x sanggup nak dengar dia memarahi ku lagi...cukuplah setakat ini...
aku juga da hati dan perasaan...aku tau dia sakit...
tapi x bermakna dia sakit sesenang hati ja nak kta orang pa2 pun...
x boleh macam 2....kita kenalah tabah dan jaga mulut 2 dari mengata bukan2 kat orang...
sakit bukan alasan untuk dijadikan alasan mengata atau memaki hamun kt orang...
don't be like that....

tapi apa2 pun aku ingin memohon beribu kemaafan kepadanya...
terpulanglah nak memaafkannya atau pun tidak...
janji bahagian aku dah terlepas....
lagi sekali aku memohon maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki...
dulu pernah juga dia kata maafkan lah orang jikalau tidak memaafkan seseorang
amalan yang kita lakukan semuanya tergantung...
tapi sekarang nie kenapa dia jadi begitu....
terpulanglah........

maafkan aku...



No comments:

Post a Comment