Thursday, March 24, 2011

~Begitu besar pengorbanan mu terhadap diriku~

Assalamualaikun semua


Cinta bukan sekadar ucapan semata ,tapi cinta perlu perjuangan dan pengorbanan . cinta tanpa perjuangan & pengorbanan tak akan pernah ada...

entry kali nie adalah benar-benar luahan hati saya kepada seorang insan 
yang begitu banyak berkorban demi saya......
terima kasih Muhammad Asrul Nizam...

Saya begitu terkejut teramat sangat....
begitu besar pengorbanannya terhadap diri saya....
saya begitu gembira dengan pengorbanan yang dilakukan oleh dia...
tapi saya tetap sedih kerana saya dia sanggup lupakan cita-citanya demi saya...
tergamak nya saya memaksa dia untuk dapatkan kerja tetap....
sampai memaksa dia melupakan impian nya kerana kepentingan diri ini....
begitu kejam diri ini kerana memaksa dia melupakan kerjanya demi saya...
begitu jahatnya saya........sanggup mengecewakan impiannya demi kepentingan diri ini...
tetapi dia tetap ikut cakap saya dengan mengorbankan impian nya kerana saya...
begitu besarnya pengorbanan yang telah dilakukan oleh dia.....
ya allah hati nie begitu sedih...sedih dan terkilan atas pengorbanan yang dia lakukan kepada saya...

x mampu diri ini untuk berkorban sebegitu sekali...
tetapi dia sanggup berkorban demi diri ini....
terlalu besar pengorbanannya sampai x terbalas rasanya....
kenapalah saya sanggup memusnahkan impiannya....
kerana semalam sahaja segala-galanya telah musnah hari ini kerana saya...saya jahat...
saya yang membuatnya jadi begini....sanggup dia berkorban demi saya dan keluarga saya...

saya berasa teramat bersalah kepada dirinya...
hanya kerana saya dia sanggup menolak tawaran untuk merakam album...
menolak tawaran jadi artis..
semuanya kerana saya....begitu kejam diri ini....
tergamak sekali menghancurkan impiannya kerana diri ini...
dia sanggup memilih kerja tetap demi saya...
dengan mengorbankan cita2nya selama ini kerana saya...
begitu dalamnya cintanya terhadap diri saya....
susah sekali untuk bertemu dengan lelaki yang sanggup berkorban demi kekasihnya...
tetapi saya banyak menyakiti hati dia tanpa hiraukan perasaan dia...
sampai memusnahkan impiannya kerana saya...begitu kejam kan saya nie.....
tapi saya terpaksa...saya x mahu famili saya menolak dia 1 hari nanti kerana tiada kerja tetap...
saya terlalu memaksa dia supaya dpatkan kerja tetap...semuanya hanya saya sayangkan dia..
saya x sanggup untuk kehilangan dia...saya x sanggup...saya sayangkan dia sangat2...

semalam saya telah memarahi dia sebab dia terlupa potostat sijil2 yang penting...
tetapi dia langsung tidak memarahi saya...
dia kata dia akan potostat hari ini...
tetapi saya marah,marah dan terus marah dia sampai saya meletak telefon tanpa ucapan apa2 pun..
begitu jahatnya saya....sanggup melukakan hati dia demi kepentingan diri saya...
hati nie tergerak nak tengok telefon setelah habisnya waktu rehat tadi...
ya allah begitu terkejut setelah mendapat mesej dari si dia...
hanya sebak sahaja tapi air mata x boleh mengalir lagi kerananya adanya kwan2...
saya terpaksa berlakon...mungkin setelah pulangnya dari kerja mungkin kesedihan akan datang dengan sendiri..
betapa besarnya pengorbanan yang dia lakukan kerana saya....
terasa berdosa teramat sangat kepadanya....
muhammad asrul nizam,saya ingin memohon beribu kemaafan dari awak...
saya banyak melukakan hati awak...maafkan saya...

saya akan menyimpan mesej ini sampai bila2..
begitu mendalam pengorbanan awak terhadap diri saya ini...
terima kasih kerana bertahan selama 4 tahun selama ini dengan saya...
begitu banyak ragam,kelakuan saya yang banyak menyakitkan hati awak..
mesej yang awak hantar ini akan disimpan rapi di dalam handset nie..
nie lah mesej yang dihantar untuk saya...

"syg apa yang abg nak cerita memang benar sekali..
syg x thu apa yg ada dalam kepala otak abang nie..
macam2 yang abang fikirkan pertama dia sb kerja kerajaan 2..
yang keduanya kerana syg...
sb syg gan kerja 2 abg snggup menolak tawarn merakam album pas 2 tolak 
tawaran jadi arts sampai kumpulan khalifah pun marah abg..
kawan bek abg pun marah abg sampai x nak ckp gan abg..
abg bagitau depa sb abg dah ada peluang kerja dan abg cakap kt depa yang 
abang x boleh jadi artis sb abg x boleh hancurkan impian rumah tangga aku nanti,dan aku tkt
mak ayah mentua aku nanti x ska aku nanti..
ya memang abg bercita2 nak jadi artis nak jadi terkenal tapi abg menolak gan rela..
menolak semua 2 demi syg dan masa depan kita..
apakah syg pun akn berbuat begitu klu syg di tempat abg sekrg nie???"

nie tanda bukti pengorbanannya terhdap diri ini....
terima kasih sayangku...saya sayang sangat2  kt awak...
sya akan sokng awak dari belakang...
terima kasih cintaku...

maafkan saya...saya banyak menyakitkan hati awak..
saya akan sayang awak sampai bila2.....
maafkan saya..

p/s: begitu mendalam pengorbanan awak kat saya..thank a lot..



No comments:

Post a Comment