Wednesday, April 20, 2011

~~Nikmatnya dapat makan mempelam~~

Assalamualaikum semua,
pa khabar kawan-kawan blogger saya??
harap semunya cihat2 belaka...
sudah agak lama saya tidak update blog..
agak sibuk sejak 2 minggu nie..
al-maklumlah dah nak habis praktikal..bertambah sibuk lah....
lepas nie berehat 2 bulan lah kat rumah..
bertambah cubby lah saya nanti...
hai bukan senang nak makan masakan mak kan kan..
dah cuti 2 bulan nie makan lah sepuas2nya..
pas nie masuk asrama x dapatlah nak makan sedap2 la...hehehhehehe...

terima kasih cydah ajuan kerana beri saya 2 bijik mempelam..
mulanya saya tengok lah kekawan makan mempelam..
mau terliur jugak lah air liur nie...
mulanya saya wat do no jer..hai tapi x tertahan lah tengok kawan2 makan mempelam..
sudah lama rasanya x makan mempelam..
last makan mempelam pun tingkatan dua...
sebabnya apa ya...sebab pa nya mestilah kena pantang...
sebabnya saya da asma...orang ada asma nie kena pantang buah2an,air ais...
buah2an ja lah yang pantang pun air ais ooo x boleh lah pantang...
x sehari kena air ais rasa x boleh duduk diam jer..mesti air tea ais menjadi kegemaran saya time lunch...

kalau di kampung mest ayah marah sangat..
kalau kat rumah ayah x bagi langsung minum air ais,mkn buah2an..
kalau ayah dapat tau minum air ais memang saya kenalah teruk...
byangkanlah dapat asma masa tingkatan 2 gara2 makan buah durian lah..
masa 2 kan musim durian makan x ingat dunia lah...
esok2 tu rasa sesak nafas sangat2...
ayah bawalah g klinik kita 2 doktor sahkan kena asma...agak teruklah msa 2 x boleh nak cakaplah..
doktor bagi sedut gas..pas 2 doktor bagi ubat..
sejak hari tu kenalah makan ubat sampai sekarang..
cemuhh aihhh makan ubat...
sampai ke hari nie lah ada asma..x suka btullah...
tapi nak wat camana dah takdir...

nie lah keadaan saya masa mula2 kena sedut gas nie..
seksa tau hanya allah je tau..
sekali jer sedut gas nie la nie dah kurang asma...

sejak2 disahkan asma saya dah x makan benda2 yang sejuk...
laksa makanan favourite saya pun terpksa dilupakan...
tapi la nie semua saya makan..x larat lah nak pantang...
nak sakit sakit jugak kan...kalau nak mati mati jugak kan walau pantang cmana pun...
hari nie betapa nikmatnya dapat makan mempelam...
ya allah betapa sedapnya rasa mempelam nie..
dengan masamnya tambah pula ditambah dengan garam...
fuhhhh sedap x terkata....
tapi nanti malam mesti sempot..makan mempelam banyak gila...
x pa ubat ada makan ja lah..cakap senang lah nabila tau kat ayah mati kena marah2 teruk...
hehehe janganlah gitau kat ayah saya..rahsia tau!!!!

mempelam nie lah yang dibawa oleh cydah..
terima kasih cydah!!!sedap gila...


cydah nanti wat mai agi tau mempelam...
kat rumah aku x dak mempelam kalau ada pun x leh makan huhuhu sedih....
sejak duk jauh dri mak ayah lah makan dah x pantang...
maaf ayah sebab adik x pantang tapi x bolehlah pantang...
x tertahan rasanya...la nie siang malam air ais ja...
x pantang langsung t sakit mengadu lah kat nizam..
ha pa lagi si nizam tu kalau berleter kalah mak gan ayah la..
"dah tau sempot makan x mau pantang..makan air ais pa la..t sakit nizam yang susah..."
pa lah..sbar erk layan kerenah saya nie...
hehehe...maaf...

k sampai di sini kisah saya..
moral value: yang sakit macam saya pantang lah sama..ingatlah orang yang tersayang...




No comments:

Post a Comment