Friday, April 29, 2011

~~Berakhirlah sebuah episod duka lara~~

Assalamualaikum semua....harap2 kekawan blogger saya sentiasa sihat2 walafiat..
betapa gembiranya hati ini tatkala menulis entry ini..
semestinya korang tau kan sebab per saya happy sangat2..???
sebabnya....jeng..jeng....
sebabnya hari nie adalah hari terakhir saya praktikal di puncakmas..
betapa gembira hanya allah sahaja tau...
sampai x tidur lah saya semalaman sebab terlalu excited sebab hari nie last saya berada di puncakmas...
pelbagai dugaan dan cabaran sepanjang saya menjalani praktikal di sini..
ada kenangan manis dan kenangan pahit yang akan sentiasa terpahat di dalam hati ini..
ada beberapa kawan yang lain sudah mengakhiri zaman praktikal awal sehari dari saya..
semalam adalah hari terakhir mereka di tempat praktikal..
tapi hari ini adalah hari terakhir saya untuk tamatkan praktikal di sini...
betapa banyaknya kenangan buruk berbanding kenangan manis di sini..
tapi saya tetap akan abadikan puncakmas di dalam hati ini sampai bila2..
dari sini jugak saya belajar macam2 dalam meningkatkan ilmu pengetahuan di samping merasai pengalaman sewaktu bekerja nanti...walaupun agak pahit tetapi saya tetap berterima kasih kerana sudi amik saya dan kawan2 untuk wat praktikal di puncakmas..tanpa puncakmas sudah tentu kami x kan dapat jalani praktikal...
x kan dapat tamatkan praktikal dengan jayanya...
alhamdullillah akhirnya saya dapat tamatkan praktikal untuk semester 4 ini...
selepas ini,ada lagi setahun untuk berjuang dalam diploma untuk mendapatkan sijil diploma..
itu hadiah yang paling bermakna untuk dihadiahkan kepada emak dan ayah saya nanti...
hanya setahun sahaja lagi...pejam celik pejam celik sudah smpainya waktunya...
setiap pertemuan tetap ada perpisahan..selama 3 tahun di alor star,pelbagai pengalaman yang saya alami..
saya jugak bersyukur kerana dipertemukan dengan seorang sahabat yang layak digelar sahbat dunia akhirat..
kerana sanggup bersama saya ketika susah dan senang..
terima kasih x terhingga nur aini bt zaim...hanya allah dapat membalas segala kebaikan awak dan keluarga awak...
tinggal lagi setahun..agak sedih untuk saya tinggalkan awak nanti...tapi saya x kan lupakan awak sampai ke akhir nyawa ini....

inilah sahabat yang saya ceritakan sebentar tadi...dia seorang wanita yang tabah,sangat baik,dan hormat kedua orang tua dan kawan2...saya beruntung sebab dipertemukan dengan awak...terima kasih yang x terhingga kerana awak banyak tolong saya ketika susah dan senang...

gambar ini akan saya abadikan di dalam hati ini..
boleh dikatakan gambar kita bersama memang x banyak...
saya tetap akan simpan gambar ini sebagai kenangan kita bersama...
nanti kita tangkap gambar bnyak2 tau untuk wat kenangan masa di hari tua nanti...
hehehhee...:))

berbalik kepada cerita asal...
saya memang happy sangat2..
happy sebab saya boleh balik kampung untuk bertemu insan yang saya sayangi..
semestilah mak ayah adik serta njang yang amat saya sayangi selalu..
selama dua bulan nie saya akan bersama mereka di rumah...
tau2 lah bila duk gan mak ayah memang gemuk lah kita kan..
macm2 mak kita masak untuk kita..tambhan laksa my favourite...tup tap tup tap....:)
bertambah cubby la silap hari bulan badan mcam enot per...hehehehehe

x mau badan mcam enot...nak kurus masa zaman sek dulu....
la nie dah gemuk...x suka x suka....:'(

ha yang baju warna hitam 2 saya lah..kurus dak???
ha masa nie berat badam lingkungan 50 jer tau..la nie faham2 ler noh...
gemuk2.....nak kurus....pas nie nak joging tiap2 pagi...

korang mesti nak tau kan pejabat saya di mana...
pejabat tempat saya praktikal beropersi di belakang bank islam nie...
amik masa setengah jam ler dri rumah abg saya ke tempat kerja...

nie ler tempat duka lara saya sepanjang 5 bulan nie...
pelbagai kenangan manis pahit bersama sahabat saya...
kami tempuhi dugaan ini bersama2...akhirnya hari nie last dah kita di sini...

agak2 terkilan jugak lah sebabnya duit elaun x dapat..
duit elaun kami setiap bulan 200..kiranya 5 bulan 1000..
tapi kami memang x dapat elaun..agak2 terkilan jugaklah..sedih tetap sedih..
duit elaun 2 lah dinanti2 kan oleh kami untuk guna masa wat report akhir,balik kulim n belanja famili..
tapi angan2 untuk dapat elaun memang x da..mungkin dugaan untuk kami di sini..
tup tap tup tap bab kata sahabat saya..hehehe..kempunan kami untuk memiliki elaun...
balik rumah pakat duk meleleh air liur gara2 kempunan nak memiliki elaun...:))
sabar je lah wahai kawan2...janji hari nie kta dah tamat praktikal..
lepas nie kira kita merdeka 2 bulan..
merdeka merdeka jugak..report akhir jangan lupa wat k...

saya ingin meminta maaf berbanyak2 kepada semua kawan2 yang berada di puncakmas..
jika 5 bulan nie saya ada wat salah silap yang menghiris hati sekalian,saya ingin memohon keampunan...
maafkan saya...manusia tiada sempurna semuanya tetap melakukan kesalahan..


No comments:

Post a Comment