Friday, January 7, 2011

Khas untuk mak ayah

Ya Allah,
Rendahkanlah suaraku bagi mereka
Perindahlah ucapanku di depan mereka
Lunakkanlah watakku terhadap mereka dan
Lembutkan hatiku untuk mereka.......

Ya Allah,
Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya,
atas didikan mereka padaku dan Pahala yang
besar atas kasih sayang yang mereka limpahkan padaku,
peliharalah mereka sebagaimana mereka memeliharaku.

Ya Allah,
Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan
atau kesusahan yang mereka deritakan kerana aku,
atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana perbuatanku,
maka jadikanlah itu semua penyebab susutnya
dosa-dosa mereka dan bertambahnya pahala
kebaikan mereka dengan perkenan-Mu ya Allah,
hanya Engkaulah yang berhak membalas
kejahatan dengan kebaikan berlipat ganda
.

Ya Allah,
Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku,
Izinkanlah mereka memberi syafa'at untukku.
Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah aku
memberi syafa'at untuk mereka,
sehingga kami semua berkumpul bersama dengan santunan-Mu
di tempat kediaman yang dinaungi kemulian-Mu, ampunan-Mu serta rahmat-Mu.
Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia Maha Agung,
serta anugerah yang tak berakhir
dan Engkaulah yang Maha Pengasih diantara semua pengasih
.

Amin Ya Rabbul Alamin..

   mak,adik syang mak sangat-sangat



cter sdh lak....
aku rindu sgt2 kt mak n ayh aku...aku xtau npe tp yg aku tau aku hnye rindu mereka.....skunk nie lau dok sorng2 sng sgt aku nanges...aku xnk nanges tp airmata aku mst kuar...xtau cmne nk kwl lg...sng sgt die nk kuar....
aku sedih sngat x dpat nk blik kampung...mcmana nk blik kg pun jauh...tp jauh 2 tidk menjdi mslah kat aku...
aku bleh blik nek moto walaupun jauh...tp aku x bleh blik,cuti lgsung x ada...bnyangkan lah cuti umum pun x cuti nie tmbhan cuti perayaan yang lain...huhu betapa sedihnya hti ku ini....
mak,adik rndu msakan mak..dah lma adik x mrsa mskan mak...
tidak kalau adik blik rmah msti mak akn msak kan laksa tuk adik...
mak memg tau kgmran adik 2....mak adik rindu kt mak......


 adik syang ayah sangat2...muahhhhhhhh



makkkkkkkkkkk.....ayahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..............adik rindu mak ayah....rindu sgt.....


 rindu pada mereka tidak terucap


  YA ALLAH AMPUNILAH DOSA MAK DAN AYAHKU

No comments:

Post a Comment